İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Lübnan’daki ateşkesi denetleyecek yeni uluslararası mekanizmada İsrail’in dışlanması üzerine diplomatik girişim başlattı. İsrail’in Kanal 12 televizyonunun üst düzey bir yetkiliye dayandırdığı haberine göre, Netanyahu, yeni mekanizmanın Washington yönetiminin 2024’te kurulan ve Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ve BM’yi içeren yapının yerini almasıyla ilgili endişelerini dile getirdi.
ABD ile İran arasında İsviçre’de gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda, Lübnan’da ateşkesin denetlenmesi için yeni bir mekanizma kurulması kararlaştırıldı. Bu yeni yapının ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan’dan oluşacağı bildirildi. Daha önceki mekanizma ise ABD, Fransa, İsrail, Lübnan ve BM’yi kapsıyordu.
Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda 21 Haziran’da tamamlanan müzakerelerin ilk turunda, 14 maddelik mutabakat zaptının teknik detayları ele alındı. Taraflar, arabuluculuk çabalarını denetleyecek üst düzey bir komite kurulması ve 60 gün içinde nihai anlaşmaya ulaşılmasını hedefleyen bir yol haritası üzerinde anlaştı. İranlı yetkililer, Lübnan’daki çatışmayı sonlandırmaya yönelik görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini ve İran’ın yeni mekanizmada temsil edileceğini belirtti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]