Yükseköğretim Kurulu (YÖK), bazı basın ve yayın organlarında yer alan üniversite yerleştirme sürecine ilişkin eksi net tartışmalarına açıklık getirdi. Yapılan açıklamada,
YÖK açıklamasında, herhangi bir adayın puanının eksi netlerle hesaplanamayacağı vurgulandı. Yükseköğretim Kurulu, YKS’de puanların hesaplanmasında kullanılan testlerin ve ağırlıklarının sınav kılavuzlarında belirtildiğini hatırlattı.
2018 yılında uygulanmaya başlanan yeni sınav sisteminde, adayların puanları TYT’de Türkçe ve Temel Matematik testlerindeki performanslarına göre belirleniyor. TYT puanı hesaplanırken, belirli bir ham puana sahip olmayan adayların puanları hesaplanmıyor.
ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sürecinde, adayların sınav puanları, tercihleri, ve kontenjanlar dikkate alınıyor. Puanı en yüksek adaydan başlanarak kontenjan kadar aday yerleştiriliyor.
YÖK açıklamasında, eksi netlerle üniversiteye yerleştirme yapılamayacağı belirtildi. Herhangi bir adayın belirli testlerden belirli bir ham puana sahip olması gerektiği vurgulandı. Eksi netlerle üniversiteye yerleşmek mümkün değil.
Sonuç olarak, YÖK’ün açıklamalarına göre, üniversiteye yerleştirme sürecinde adayların puanları, tercihleri ve kontenjanlar dikkate alınıyor. Eksi netlerle puan hesaplanamayacağı ve yanıltıcı haberlere itibar edilmemesi gerektiği kamuoyuna duyurulmuştur.
Reklam & İşbirliği: [email protected]